Գլխավոր էջ





Հաղթանակաբեր ուղին, հաղթողի զգացողությունները և հետհաղթանակային ապագայի տեսլականը

Դեկտեմբերի 27, 2024

ՀՀ ԳԱԱ Գիտակրթական միջազգային կենտրոնի «Ավիատիեզերական սարքաշինություն» մագիստրոսական ծրագրի 2-րդ կուրսի ուսանող Վրույր Գրիգորյանը հաղթել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության 2024թ-ի «100 գաղափար Հայաստանի համար» նորարարական նախագծերի և գիտատեխնիկական մշակումների համահայկական մրցույթի «Ռազմական անվտանգության համակարգեր» անվանակարգում։ Վրույրը ներկայացրել է «Մեքենայական ուսուցումը ռադարային թիրախների դասակարգման համար» նախագիծը, ինչը բխում է իր մագիստրոսական թեզի խնդիրներից։ 


ՀՀ ԳԱԱ ԳԿՄԿ-ն ոչ միայն մասնակցում է իր սաների մասնագիտական աճի և հաջողությունների ձևավորմանը, այլև հետևողական է նրանց գրանցած յուրաքանչյուր հաջողություն լուսաբանելու և արժևորելու հարցում։ Կենտրոնի «Հաջողության պատմություն» հարցազրույցների շարքը իր հերթական էջն է բացում՝ արձանագրելու Վրույրի հաղթանակի պատմությունը։

 

– Վրու՛յր, ի՞նչ կարևորություն ունի քեզ համար այս հաղթանակը։


– Այս հաղթանակը ինձ համար ոչ միայն անձնական ձեռքբերում է, այլև մեծ պատասխանատվություն։ Այն խորհրդանշում է, որ մեր հայրենիքում հնարավոր է գիտական և նորարարական գաղափարները վերածել իրականության՝ ի նպաստ մեր երկրի զարգացման։ Հաղթանակը ևս մեկ անգամ ցույց է տալիս, որ Հայաստանի նման փոքր երկիրն ունի հսկայական ներուժ՝ գիտական աշխարհում մրցունակ լինելու։ Այն նաև ոգեշնչում է շարունակել աշխատել նորարարական լուծումների ուղղությամբ, համատեղելով գիտությունը, կրթությունը և հայրենասիրությունը՝ ծառայել մեր երկրի առաջընթացին։

 

Ովքե՞ր են քեզ առաջնորդել դեպի այս ձեռբերումը։


Իմ այս ձեռքբերումը հնարավոր դարձավ շնորհիվ այն մարդկանց, ովքեր իրենց գիտելիքներով, աջակցությամբ և հավատով ինձ ուղղորդեցին այս ճանապարհին։ Առաջին հերթին՝ ՀՀ ԳԱԱ ԳԿՄԿ դասախոսներն ու գիտաշխատողները, ովքեր ինձ սովորեցրել են, թե ինչպիսին պետք է լինի իսկական ինժեները՝ անսահման հետաքրքրասեր, աշխատասեր և հայրենասեր։ Ինժեներական քաղաքի ժամանակակից միջավայրը նույնպես անփոխարինելի դեր խաղաց, քանի որ այնտեղի ռեսուրսներն ու մասնագետները ինձ տվեցին գործիքներ և գիտելիքներ՝ իմ գաղափարներն իրականացնելու համար։

 

– Ո՞րն է մագիստրոսական թեզիդ վերնագիրը, ինչպե՞ս ես այն ընտրել, և նրա ո՞ր մասն է կազմում հաղթած նախագիծդ։


– Մագիստրոսական թեզիս վերնագիրն է՝ «Մեքենայական ուսուցման մեթոդները ռադարային թիրախների դասակարգման համար»։ Այս թեման ընտրեցի, որովհետև այն համատեղում է իմ երկու գլխավոր հետաքրքրությունները՝ արհեստական բանականությունը և ռադիոտեղորոշման տեխնոլոգիաները, որոնք ռազմավարական նշանակություն ունեն մեր երկրի համար։ Հաղթած նախագիծս թեզիս կարևոր բաղադրիչներից է, քանի որ այն ցույց է տալիս, թե ինչպես կարելի է մեքենայական ուսուցման ալգորիթմները կիրառել պաշտպանական խնդիրների լուծման համար, օրինակ՝ բարձր ճշգրտությամբ թիրախների հայտնաբերման և դասակարգման։ Այս նախագիծը թեզիս գործնական կիրառական մասը դարձավ, որտեղ ես ներկայացնում եմ, թե ինչպես կարելի է զարգացնել ռադարային համակարգերի հնարավորությունները՝ կիրառելով նորարարական մոտեցումներ։ Նախագիծս ներկայացնում է ոչ միայն գիտական արժեք՝ խթանելով մեր գիտության և կրթության զարգացումը, այլև ունի կիրառական պոտենցիալ։ Դրա իրագործումը նպաստում է մեր երկրի անվտանգության համակարգերի կատարելագործմանը՝ միաժամանակ աջակցելով տեխնոլոգիական առաջընթացին և հայկական ինժեներական մտքի՝ համաշխարհային մակարդակում ամրապնդմանը։

 

Ի՞նչ կիրառական արժեք կարող է ունենալ նախագիծդ կյանքում։ Նրա հասցեատերը միայն Հայաստա՞նն է, թե՞ կցանկանաս որ այն կիրառվի միջազգային լայն հարթակներում։


Իմ նախագիծն ունի լայն կիրառական արժեք ինչպես ազգային, այնպես էլ միջազգային մակարդակներում։ Հայաստանում այն կարող է լինել կարևոր գործիք՝ ազգային պաշտպանության և անվտանգության համակարգերի կատարելագործման համար։ Այն հնարավորություն կտա առավել արդյունավետ կանխարգելելու հնարավոր սպառնալիքները՝ բարձրացնելով անվտանգության տեխնոլոգիաների հուսալիությունը։ Բայց իմ նպատակները սահմանափակված չեն միայն Հայաստանով։ Նախագիծս մշակվել է այնպես, որ այն կարող է գտնել իր տեղը նաև միջազգային շուկայում։ Նմանատիպ տեխնոլոգիաներն այսօր մեծ պահանջարկ ունեն անվտանգության ոլորտում, հատկապես այն երկրներում, որտեղ տեխնոլոգիական զարգացումը կենտրոնացած է ռազմավարական խնդիրների լուծման վրա։ Այս ամենը հնարավորություն է տալիս Հայաստանին հանդես գալու որպես բարձր տեխնոլոգիաների արտադրող՝ ցույց տալով, որ մեր երկիրը կարող է ոչ միայն օգտագործել նորարարություններ, այլև առաջարկել առաջատար լուծումներ։

 

Ի՞նչ հեռանկարներ է ուսանողներիդ համար բացում ՀՀ ԳԱԱ ԳԿՄԿ «Ավիատիեզերական սարքաշինություն» մագիստրոսական ծրագրը։


ՀՀ ԳԱԱ ԳԿՄԿ «Ավիատիեզերական սարքաշինություն» մագիստրոսական ծրագիրը հսկայական հեռանկարներ է բացում երիտասարդների համար՝ ինչպես գիտական, այնպես էլ գործնական ոլորտներում։ Այս կրթական ծրագիրը եզակի հնարավորություն է ընձեռում ուսանողներին՝ ներգրավվելու այնպիսի ոլորտներում, որոնք ունեն ռազմավարական նշանակություն ինչպես Հայաստանի, այնպես էլ միջազգային տեխնոլոգիական շուկաների համար։ Այն առաջարկում է ոչ միայն խորքային գիտելիքներ ավիատիեզերական տեխնոլոգիաների և սարքաշինության բնագավառում, այլև ապահովում է գործնական հմտությունների զարգացում։ Ուսանողները մասնակցում են իրական նախագծերին, օգտագործում ժամանակակից սարքավորումներ և աշխատում մասնագետների կողքին, որոնք ունեն միջազգային փորձառություն։ Ամենակարևորը՝ այս կրթական ծրագիրը ձևավորում է մի սերունդ, որն ունի ազգային ինքնագիտակցություն և տեխնոլոգիական առաջադեմ մտածողություն։ Մագիստրոսական կրթությունն ինձ տվել է հնարավորություն՝ իմ գաղափարները զարգացնելու և դրանք կիրառելու ինչպես ազգային, այնպես էլ միջազգային նախագծերում։ Ես վստահ եմ, որ այս ծրագրի շրջանավարտներն ապագայում կլինեն առաջատար դիրքերում՝ իրենց ներդրումն ունենալով հայրենիքի գիտական և տեխնոլոգիական վերելքի գործում։


– Որտե՞ղ ես քեզ տեսնում ապագայում՝ ո՞ր երկրում, ի՞նչ աշխատավայրում և ի՞նչ դերում։


– Ես ինձ ապագայում տեսնում եմ Հայաստանում՝ որպես մեր երկրի գիտատեխնիկական և պաշտպանական ոլորտների զարգացման ակտիվ մասնակից։ Իմ նպատակն է աշխատել այնպիսի միջավայրում, որտեղ կկարողանամ կիրառել իմ գիտելիքներն ու հմտությունները՝ ներդրում ունենալով Հայաստանի ազգային անվտանգության և տեխնոլոգիական առաջընթացի ապահովման գործում։ Բացի այդ՝ ես ցանկանում եմ համագործակցել նաև միջազգային գիտական և ինժեներական կենտրոնների հետ՝ փորձի փոխանակման և համատեղ նախագծերի իրականացման նպատակով։ Ինձ համար կարևոր է դառնալ կամուրջ հայկական գիտական մտքի և համաշխարհային առաջատար տեխնոլոգիաների միջև։ Ինձ տեսնում եմ ոչ միայն հետազոտողի և ինժեների, այլև երիտասարդ սերունդների համար ոգեշնչող առաջնորդի դերում։ Ես ցանկանում եմ նպաստել այնպիսի միջավայրի ստեղծմանը, որտեղ մեր երիտասարդները կհավատան, որ կարող են մեծ հաջողությունների հասնել՝ մնալով Հայաստանում և ծառայելով իրենց հայրենիքին։

Հայաստանի գիտական ներուժը սահմաններ չունի, և իմ նպատակը այն ամբողջությամբ բացահայտելն ու աշխարհին ներկայացնելն է։

 

Ի՞նչ սկզբունքներով ես առաջնորդվում մասնագիտական կայացմանդ ճանապարհին։


– Իմ մասնագիտական կայացման ճանապարհին առաջնորդվում եմ մի շարք կարևոր սկզբունքներով, որոնք մշտապես ինձ ուղեկցում են։ Դրանք են՝

1) Հայրենասիրություն: Իմ նպատակն է ծառայել իմ հայրենիքին՝ գիտության և տեխնոլոգիայի միջոցով: Ես հավատում եմ, որ յուրաքանչյուր հայ գիտնական պարտավոր է իր գիտելիքներն ու հմտությունները ներդնել Հայաստանի զարգացման գործում։

2) Նորարարություն և ստեղծագործականություն: Աշխատում եմ մշտապես լինել նորարար՝ ոչ միայն հետևելով տեխնոլոգիական զարգացումներին, այլև առաջարկելով իմ լուծումները: Ստեղծագործական մոտեցումն ամենակարևոր գործիքն է խնդիրների լուծման գործում։

3) Աշխատասիրություն և հետևողականություն: Հաջողությունը երբեք չի գալիս առանց ջանքերի։ Ես մշտապես կենտրոնացած եմ իմ նպատակների վրա և ձգտում եմ հետևողականորեն զարգացնել իմ գիտելիքները և հմտությունները։

4) Համագործակցություն: Համոզված եմ, որ թիմային աշխատանքն անփոխարինելի է մեծ նպատակների հասնելու համար։ Ես մեծ կարևորություն եմ տալիս համագործակցությանը թե՛ գործընկերների, թե՛ միջազգային մասնագետների հետ։

5) Ուսանում և շարունակական զարգացում: Գիտությունը կանգ չի առնում, և մասնագիտական կայացման ճանապարհին ես միշտ ձգտում եմ սովորել նոր բաներ, խորացնել իմ գիտելիքները և զարգանալ՝ ինչպես որպես մասնագետ, այնպես էլ որպես անձ։

Այս սկզբունքներն օգնում են ինձ ոչ միայն հաղթահարել մարտահրավերները, այլև ձևավորել իմ ներդրումը հայրենիքի գիտատեխնիկական վերելքի գործում։


 

ՀՀ ԳԱԱ ԳԿՄԿ հանրային կապերի և կարիերայի բաժին